PK-35 Edustus Oy valmistelee parhaillaan strategiaa kausille 2026–2030. Strategia julkaistaan kuluvan kauden päätyttyä, ja sen keskeinen tavoite on viedä seura määrätietoisesti kohti Veikkausliigaa sekä vahvistaa asemaa suomalaisen jalkapallon huipulla.
Valmisteltavassa strategiassa painottuvat urheilullinen menestys, taloudellinen kestävyys, pelaajapolku ja vahva yhteisöllisyys. Erityisesti seuran oman junioritoiminnan kehittäminen nostetaan keskiöön: PK-35 aikoo panostaa valmennuksen laatuun, nuorten pelaajien pelaajasopimuksiin ja pelaajapolun eheyteen. Tavoitteena on, että edustusjoukkueen runko rakentuu entistä vahvemmin omista kasvateista.
Seuran pitkän aikavälin visio on olla huippuseura, joka tunnetaan laadukkaasta toiminnastaan ja kyvystään kasvattaa kansainvälisen tason pelaajia. Tämän tueksi strategiaan sisältyy tavoite myydä kausittain pelaajia pääsarjatasolle tai kansainvälisille kentille. Pelaajakauppojen odotetaan nousevan merkittävään rooliin myös taloudellisena kivijalkana tulevaisuudessa.
Strategiassa painotetaan lisäksi brändin ja näkyvyyden vahvistamista. PK-35 aikoo kehittää viestintää ja markkinointia, panostaa elämyksellisiin ottelutapahtumiin ja kasvattaa yhteistyökumppaneille tarjottavaa näkyvyyttä. Taloudellista perustaa vahvistetaan uusilla kumppanuuksilla, tapahtumilla ja muulla kaupallisen toiminnan kehittämisellä.
Yhteisöllisyys on koko toiminnan ytimessä ja seuran slogan YKSI YHTEINEN kulkee vahvasti matkassa. Tarkoittaa myös, että seura aikoo lisätä vuorovaikutusta paikallisyhteisöjen kanssa, tehdä yhteistyötä koulujen ja yritysten kanssa sekä vahvistaa asemaansa alueen ylpeydenaiheena.
”Rakennamme tulevaisuutta pitkäjänteisesti. Strategiamme keskiössä on pelaajapolku, jonka kautta omat juniorimme nousevat edustusjoukkueeseen ja aina kansainvälisille kentille asti. Tavoitteenamme on yhdistää urheilullinen kunnianhimo ja yhteisöllisyys niin, että PK-35:sta tulee yksi suomalaisen jalkapallon huippuseuroista”, PK-35 toimitusjohtaja Tapio Rostedt linjaa.